Wyobraź sobie świat, w którym Twoja ulubiona influencerka nigdy nie potrzebuje odpoczynku, zawsze jest dostępna i idealnie dopasowuje się do najnowszych trendów. To właśnie oferuje influencerka AI – wirtualna osobowość stworzone przez sztuczną inteligencję. Tego typu postacie nie tylko zdobywają ogromną popularność, ale także angażują setki tysięcy fanów i zarabiają grube miliony.

Jak to możliwe, że wirtualne influencerki są tak skuteczne? W dzisiejszym artykule przyjrzymy się czterem popularnym influencerkom AI i sprawdzimy w jaki sposób zarabiają swoje pieniądze.
1. Aitana Lopez: Różowe włosy i content +18
Aitana Lopez jest jedną z najbardziej znanych influencerek AI w Europie. Została stworzona przez agencję CluelessAI. Jej twórcy przyznali, że w momencie stworzenia Aitany byli na skraju bankructwa i to właśnie influecnerka AI pozwoliła im odbić się od dna. Obecnie Aitanę obserwuje ponad 300 000 osób na Instagramie.
Wirtualna Influencerka na samym początku swojej przygody z Instagramem nawiązywała wiele współprac. Głównie z markami odzieżowymi. Twórcy dość szybko jednak zauważyli, że większością odbiorców Aitany są mężczyźni zwracający szczególną uwagę na walory estetyczne modelki.
Postanowili wykorzystać ten fakt i założyć Aitanie profil na Fanvue. Jest to platforma posiadająca funkcjonalności zbliżone do OnflyFans z tym, że wirtualne modelki są tam akceptowane.
Ten ruch okazał się strzałem w dziesiątkę a przychody Aitany wystrzeliły w kosmos. Twórcy odpowiedzialni za stworzenie influencerki ai przyznali, że ich miesięczne przychody wahają się w okolicach 20 000$ miesięcznie!
2. Lexy Love: Idolka samotnych mężczyzn.
Ta wirtualna blondynka pochodząca z Kaliforni zgromadziła na swoim Instagramie prawie 50 000 obserwujących. Ta liczba może nie wydawać się zbytnio imponująca, w szczególności biorąc pod uwagę resztę influencerek ai, o których tutaj opowiadam. Mimo to jej twórcy znaleźli naprawdę genialny sposób na monetyzację i pomimo 7 razy mniejszej publiki, Lexy zarabia więcej niż Aitana.
Zespół odpowiedzialny za wygenerowanie tej influencerki ai, stworzyli ChatBota, który 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu romansuje z mężczyznami w imieniu Lexy. Poza wiadomościami wysyła również zdjęcia modelki. Oczywiście możliwość korespondencji nie jest darmowa i aby móc porozmawiać z Lexy należy opłacić miesięczną subksrypcję.
Influencerka AI: Jak stworzyć?
Zainteresowała Cię tematyka influencerek AI? Dzięki mojemu kursowi poznasz 2 sposoby na generowanie wirtualnych modelek, sprwadzone sposoby na monetyzację oraz promocję w social mediach, poradnik dotyczący animowania influencerki ai, a także 500 gotowych promptów do gerenowania przeróżnych grafik Twojej modelki.
3. Imma: Japonka z Przyszłości
Imma, influencerka ai stworzona w Japonii, szybko stała się międzynarodową gwiazdą dzięki swojemu unikalnemu stylowi i obecności w mediach społecznościowych. Jej wygląd i sposób bycia są zaprojektowane tak, aby wzbudzać zainteresowanie i zachwyt. Imma angażuje się w różnorodne projekty artystyczne i technologiczne, co pozwala jej na zdobywanie coraz większej popularności.
W przeciwieństwie do poprzedniczek, Imma jest raczej family friendly. To powoduje, że regularnie nawiązuje współpracę z markami, które chętnie reklamują się na jej Social Mediach. Nic dziwnego, ponieważ zasięgi immy naprawdę robią wrażenie. Na TikToku zgromadziła już prawie 500 000 obserwujących, a na Instagramie 387 000.
Tylko w tym roku nawiązała współpracę z Bape, Sony, czy Apple. Za jeden post inkasuje 5 000$, a jej miesięczne przychodyto 40 000$ dolarów. Skąd tak duża suma? Oprócz współprac, wirtualna influencerka posiada również własny sklep z ubraniami, a nawet wypuściła kolekcję NFT.
Tylko w tym roku nawiązała współpracę z Bape, Sony, czy Apple. Za jeden post inkasuje 5 000$, a jej miesięczne przychodyto 40 000$ dolarów. Skąd tak duża suma? Oprócz współprac, wirtualna influencerka posiada również własny sklep z ubraniami, a nawet wypuściła kolekcję NFT.
4. Lil Miquela: Królowa influencerek AI.
Lil Miquela to najpopularniejsza Influencerka AI na świecie. Była w tej branży znacznie wcześniej niż wszystkie wymienione dotąd modelki. Jej konto na instagramie powstało już w 2016 roku. Została stworzona przez Trevora McFedries’a, a także Sarę DeCou. Influencerka AI od razu wzbudziła ciekawość ludzi, a ostatnio bije rekordy swojej popularności. Na TikToku zgromadziła 3.5 MILIONA obserwujących, a na Instagramie 2.5. Tego typu zasięgów nie powstydzą się prawdziwi, najwięksi influencerzy na świecie.
Nic dziwnego, że za jedną reklamę w formie postu LilMiquela inkasuje aż 20 000$. Tak zaporowa stawka wcale nie zraża firm. Wręcz przeciwnie. Miquela co chwilę otrzymuje nowe propozycje współpracy. Jej najnowszą głośną kampanią reklamową jest ta, w którem reklamuje najnowszą linię samochodów BMW. Poza zdjęciami na Instagramie Lil Miquela wzięła nawet udział w reklamie wideo. Twórcy najpopularniejszej influencerki AI na świecie przyznali, że jej przychody sięgają nawet miliona dolarów miesięcznie.